My “Bloody” Character (The “A” Type)

Pas PKL doeloe (jaman gw masih 4l@! 😀) a friend told me that I must have “A” blood type. He (hallow Eddi 🙂) conclude this from my character, as he said. Walaupun gw rada-rada susah untuk percaya kalau kepribadian truly correlate dengan golongan darah (and I think we shouldn’t judge someone characteristic by his/her bloodtype) but I’ve got excited (and curious) to know kepribadian gw ala golongan darah gw itu seperti apa 🙂. Here my checklist.

The “Bloody” Character of A Type

  • Calm >>> ga selalu sih, but mostly YES
  • Composed >>> checked
  • Level headed and very serious >>> kata temen temen gw sih iya 🙂
  • Reliable and trustworthy >>> of course-lah*besar kepala 😀
  • Hardheaded >>> mostly yes
  • Shy, introvert perfectionist >>> checked
  • Considerate to other >>> Iyaah, percaya
  • Don’t easily lie >>> sifat yang menyulitkan, tapi bener. ga tau kenapa tiap gw mau ngeles dikit pasti ketahuan 😦 kutukan golongan darah ternyata 😦
  • Loyal to friends & coworker >>> the right to answer this is belong to my friends and colleagues
  • Secretive, though, don’t often share feeling >>> BIG YESS
  • Try to suppress own emotional & because they have to continual practice in doing this they appear strong when in actually, they have a fragile, nervous side as well >>> iyaa, gw fragileeeee*teriak teriak ga jelas
  • Tend to be hard on people who are not in the same type >>>checked kayaknya
  • If there is a job to be done, they prefer to take care of it themselves >>>yupp,gw buruk dalam mendelegasikan tugas
  • Deep rooted strength that helps they stay calm in a crisis where everyone else is panicking >>> ini ga selalu benar, terkadang yang terjadi malah kebalikannya, gw udah panic duluan sementara temen temen gw pada stay cool aja
  • Tend to avoid confrontation & feel very uncomfortable around people >>> another BIG YES
  • Seek harmony & are very polite. But all the same feel that they never really fit with others >>> BIG YES lagi kayaknya

Sumber (untuk golongan darah lain juga) ngelink ke sini, sini, atau sini.

Gw juga tambahin fakta yang sedikit ilmiah yang gw tau tapi gw lupa sumbernya dimana, tentang golongan darah ini yak:

  1. Golongan darah A merupakan golongan darah terbanyak ke dua di dunia (dan di kelas gw pas gw masih SMP :D) setelah golongan darah O (urutan ketiga B dan keempat AB)
  2. Golongan darah A merupakan golongan darah terbanyak di negara Jepang
  3. Golongan darah A punya antigen A cuma yang bisa didapat dari keturunan (jika sekurang kurangnya salah satu orang tua punya golongan darah A atau AB) sesuai hukum Mendel*ga usah dipikirin apalagi sampai balik buku SMP :D*
  4. Golongan darah (in general) ialah bawaan DNA (dan fakta ini yang dijadiindasar untuk orang percaya bahwa golongan darah itu reflect kepribadian juga, although DNA is still a mysterious something dan rada ga fair menurut gw untuk menggeneralisasikan individu berdasarkan 4 golongan darah itu)

BTW, gw nemuin anime lucu tentang golongan darah A, gw copas dari link ini, mudah mudahan ga authorized by copyright juga :D,  pantengin ya:

Advertisements

One thought on “My “Bloody” Character (The “A” Type)”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s